Difference between revisions of "Janek"

From Game Logs
Jump to: navigation, search
m (ramp up the ram/charge damage die.)
(some back placeholders)
Line 22: Line 22:
  
 
Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь.
 
Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь.
 +
 +
 +
== Personality traits ==
 +
 +
 +
=== Ideals ===
 +
 +
* Herd before bariaur;
 +
* Power wars are just a godly circlejerk, we're not going to be involved in them anymore, let alone as just pawns;
 +
* I shall do my best in contributing to the further exodus of the herd.
 +
 +
=== Bonds ===
 +
 +
* Cetilia of Crystal Lake
 +
 +
=== Flaws ===
 +
 +
* Fear of death, especially from a slow-killing arcane source
 +
 +
=== Spoliers ===
 +
 +
(none so far)
 +
 +
<span style="color: white"></span>
  
  

Revision as of 18:34, 26 January 2018


General

Full name: Janek of Rocky Ring Crystal Lake

Race/Class: Male Bariaur (monstrosity), Fighter 7 (Battlemaster)

Background: Soldier

Faction and Alignment: Indep, Neutral


Background

Уроженец Исгарда. Боевой опыт получен стандарным для родного плана методом (умирай, пока не научишься). Однако регулярные потери вследствии постоянных "победоносных" выездных войн, которые так любят организовывать местные боги, в прошлом привели к решению части родного бараньего коллектива переселиться в места поспокойней и подальше от родной боевой сансары.

За сим в настоящее время Джанек - представитель ренегадного стада баранов, кочующего по внутренним кольцам Аутлендов. Основной род деятельности - конвоирование торговых партий и богатых, но недалеких берков. География деятельности покрывает преимущественно дальние Аутленды и прилегающие к внешним планам типичные города, но по некоторым более серьезным и денежным контрактам приходится переходить и на прайм-миры.

Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь.


Personality traits

Ideals

  • Herd before bariaur;
  • Power wars are just a godly circlejerk, we're not going to be involved in them anymore, let alone as just pawns;
  • I shall do my best in contributing to the further exodus of the herd.

Bonds

  • Cetilia of Crystal Lake

Flaws

  • Fear of death, especially from a slow-killing arcane source

Spoliers

(none so far)


Attributes

Attribute Total score Adjustments
STR 20 14 + 2(race) + 4(2xASI)
DEX 12
CON 14
INT 12
WIS 12
CHA 10 9 + 1(race)


Stats

Stat Value Notes
Hit Die d10
Max HP 60 10 + 6*6 + 7*2
Armor Class 16 Chain mail
Action Points 5 See Zu's AP rules
Speed, ft 40
Initiative +1
Proficiency bonus +3
Passive perception 14 proficient


Skills & Proficiencies

STR

  • Save +8
  • Athletics +8 (background)

DEX

  • Acrobatics +4 (class)

CON

  • Save +5

WIS

  • Perception +4 (class)

CHA

  • Intimidation +3 (background)


Equipment

  • All armor, shield
  • Simple & martial weapons


Tools

  • Smith's tools (subclass)
  • Gaming set: dice (background)


Languages

  • Common
  • Bariaural


Attack & Spellcasting

Greatsword

  • d20+8 2d6+5, slashing


Pike

  • d20+8 d10+5, piercing, 10ft reach


Handaxe

  • d20+8 d6+5 thrown (STR), 20/60ft


Ram

  • d20+8, d6+5, blunt


Charge

  • d20+8, 2d6+5, blunt
  • Attempt to push (15ft) or knockdown the target on hit; Acrobatics/Athletics check vs 16 (8 + proficiency + STR mod)


Note: Damage dice on 2-handers to be rolled individually and all 1/2s rerolled once


Features and Traits

Racial

Hoofed

  • Advantage on Acrobatics/Athletics against incoming push/knockdown checks.
  • x2 carrying capacity


Ram

  • Innate attack with horns


Charge

  • Innate charging attack with horns (25-40ft range)


Darkvision 60ft


Background

Military rank

  • Requisition simple equipment or horses for temporary use
  • Gain access to friendly military encampments and fortresses where your rank is recognized.


Class

Great Weapon Fighting

  • Reroll 1 or 2 on a damage die and use that instead for 2h-wielding attacks (2h/versatile weapon needed).


Action Surge (1 per short rest)


Second Wind (1 per short rest, d10+7 healing)


Know Your Enemy (Battlemaster, PHB 73)

  • Learn whether 2 of: AC, STR, DEX, CON, ECL, Fighter lvl - is more or less than your own (1m of OoC observation prereq.)


Extra Attack


Combat Superiority (PHB 73)

  • 5 superiority dice (d8, refresh on short rest)
  • Maneuver DC 16 (8 + 3(prof) + 5(STR)


Battlemaster Maneuvers

Commander's Strike

  • Skip weapon attack, allow other to use reaction and do weapon attack (+d8 to DMG)


Goading Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, impose disadvantage on attacking anyone but you (WIS save to negate).


Parry

  • Option to mitigate d8+1 damage when hit in melee.


Maneuvering Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, a friendly creature in sight/hearing range can move up to half speed without provoking opportunity attacks.


Trip Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, knockdown attempt (STR save to negate).


Equipment

Qty Item Item stats Cost, GP Weight, lb
Worn
1 Chain mail 16 AC 75 55
1 Greatsword 2d6 sla 50 6
1 Pike d10 pie 5 18
2 Handaxe d6 sla 5 2
1 Pouch 0.5 1
    Cash 160
Carrying
1 Backpack 2 5
1     Common clothes .5 3
1     Mess kit 0.2 1
1     Waterskin (full) 0.2 5
1     Tinderbox 0.5 1
1     Bedroll 1 7
1     Dice, playing set .1 0
1     Smith's tools 20 8
10     Torch .01 1
10     Rations .5 2
1 Rope, 50ft 1 10