Difference between revisions of "Janek"
m (ramp up the ram/charge damage die.) |
(some back placeholders) |
||
Line 22: | Line 22: | ||
Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь. | Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Personality traits == | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === Ideals === | ||
+ | |||
+ | * Herd before bariaur; | ||
+ | * Power wars are just a godly circlejerk, we're not going to be involved in them anymore, let alone as just pawns; | ||
+ | * I shall do my best in contributing to the further exodus of the herd. | ||
+ | |||
+ | === Bonds === | ||
+ | |||
+ | * Cetilia of Crystal Lake | ||
+ | |||
+ | === Flaws === | ||
+ | |||
+ | * Fear of death, especially from a slow-killing arcane source | ||
+ | |||
+ | === Spoliers === | ||
+ | |||
+ | (none so far) | ||
+ | |||
+ | <span style="color: white"></span> | ||
Revision as of 18:34, 26 January 2018
Contents
General
Full name: Janek of Rocky Ring Crystal Lake
Race/Class: Male Bariaur (monstrosity), Fighter 7 (Battlemaster)
Background: Soldier
Faction and Alignment: Indep, Neutral
Background
Уроженец Исгарда. Боевой опыт получен стандарным для родного плана методом (умирай, пока не научишься). Однако регулярные потери вследствии постоянных "победоносных" выездных войн, которые так любят организовывать местные боги, в прошлом привели к решению части родного бараньего коллектива переселиться в места поспокойней и подальше от родной боевой сансары.
За сим в настоящее время Джанек - представитель ренегадного стада баранов, кочующего по внутренним кольцам Аутлендов. Основной род деятельности - конвоирование торговых партий и богатых, но недалеких берков. География деятельности покрывает преимущественно дальние Аутленды и прилегающие к внешним планам типичные города, но по некоторым более серьезным и денежным контрактам приходится переходить и на прайм-миры.
Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь.
Personality traits
Ideals
- Herd before bariaur;
- Power wars are just a godly circlejerk, we're not going to be involved in them anymore, let alone as just pawns;
- I shall do my best in contributing to the further exodus of the herd.
Bonds
- Cetilia of Crystal Lake
Flaws
- Fear of death, especially from a slow-killing arcane source
Spoliers
(none so far)
Attributes
Attribute | Total score | Adjustments |
---|---|---|
STR | 20 | 14 + 2(race) + 4(2xASI) |
DEX | 12 | |
CON | 14 | |
INT | 12 | |
WIS | 12 | |
CHA | 10 | 9 + 1(race) |
Stats
Stat | Value | Notes |
---|---|---|
Hit Die | d10 | |
Max HP | 60 | 10 + 6*6 + 7*2 |
Armor Class | 16 | Chain mail |
Action Points | 5 | See Zu's AP rules |
Speed, ft | 40 | |
Initiative | +1 | |
Proficiency bonus | +3 | |
Passive perception | 14 | proficient |
Skills & Proficiencies
STR
- Save +8
- Athletics +8 (background)
DEX
- Acrobatics +4 (class)
CON
- Save +5
WIS
- Perception +4 (class)
CHA
- Intimidation +3 (background)
Equipment
- All armor, shield
- Simple & martial weapons
Tools
- Smith's tools (subclass)
- Gaming set: dice (background)
Languages
- Common
- Bariaural
Attack & Spellcasting
Greatsword
- d20+8 2d6+5, slashing
Pike
- d20+8 d10+5, piercing, 10ft reach
Handaxe
- d20+8 d6+5 thrown (STR), 20/60ft
Ram
- d20+8, d6+5, blunt
Charge
- d20+8, 2d6+5, blunt
- Attempt to push (15ft) or knockdown the target on hit; Acrobatics/Athletics check vs 16 (8 + proficiency + STR mod)
Note: Damage dice on 2-handers to be rolled individually and all 1/2s rerolled once
Features and Traits
Racial
Hoofed
- Advantage on Acrobatics/Athletics against incoming push/knockdown checks.
- x2 carrying capacity
Ram
- Innate attack with horns
Charge
- Innate charging attack with horns (25-40ft range)
Darkvision 60ft
Background
Military rank
- Requisition simple equipment or horses for temporary use
- Gain access to friendly military encampments and fortresses where your rank is recognized.
Class
Great Weapon Fighting
- Reroll 1 or 2 on a damage die and use that instead for 2h-wielding attacks (2h/versatile weapon needed).
Action Surge (1 per short rest)
Second Wind (1 per short rest, d10+7 healing)
Know Your Enemy (Battlemaster, PHB 73)
- Learn whether 2 of: AC, STR, DEX, CON, ECL, Fighter lvl - is more or less than your own (1m of OoC observation prereq.)
Extra Attack
Combat Superiority (PHB 73)
- 5 superiority dice (d8, refresh on short rest)
- Maneuver DC 16 (8 + 3(prof) + 5(STR)
Battlemaster Maneuvers
Commander's Strike
- Skip weapon attack, allow other to use reaction and do weapon attack (+d8 to DMG)
Goading Attack
- On-hit optional, +d8 to DMG, impose disadvantage on attacking anyone but you (WIS save to negate).
Parry
- Option to mitigate d8+1 damage when hit in melee.
Maneuvering Attack
- On-hit optional, +d8 to DMG, a friendly creature in sight/hearing range can move up to half speed without provoking opportunity attacks.
Trip Attack
- On-hit optional, +d8 to DMG, knockdown attempt (STR save to negate).
Equipment
Qty | Item | Item stats | Cost, GP | Weight, lb |
---|---|---|---|---|
Worn | ||||
1 | Chain mail | 16 AC | 75 | 55 |
1 | Greatsword | 2d6 sla | 50 | 6 |
1 | Pike | d10 pie | 5 | 18 |
2 | Handaxe | d6 sla | 5 | 2 |
1 | Pouch | 0.5 | 1 | |
Cash | 160 | |||
Carrying | ||||
1 | Backpack | 2 | 5 | |
1 | Common clothes | .5 | 3 | |
1 | Mess kit | 0.2 | 1 | |
1 | Waterskin (full) | 0.2 | 5 | |
1 | Tinderbox | 0.5 | 1 | |
1 | Bedroll | 1 | 7 | |
1 | Dice, playing set | .1 | 0 | |
1 | Smith's tools | 20 | 8 | |
10 | Torch | .01 | 1 | |
10 | Rations | .5 | 2 | |
1 | Rope, 50ft | 1 | 10 | |