Difference between revisions of "Janek"

From Game Logs
Jump to: navigation, search
(finish formatting the charsheet.)
(fix headers; discern knockdown and knockback/push properly.)
Line 15: Line 15:
  
  
== Background ==
+
= Background =
  
 
Уроженец Исгарда. Боевой опыт получен стандарным для родного плана методом (умирай, пока не научишься). Однако регулярные потери вследствии постоянных "победоносных" выездных войн, которые так любят организовывать местные боги, в прошлом привели к решению части родного бараньего коллектива переселиться в места поспокойней и подальше от родной боевой сансары.
 
Уроженец Исгарда. Боевой опыт получен стандарным для родного плана методом (умирай, пока не научишься). Однако регулярные потери вследствии постоянных "победоносных" выездных войн, которые так любят организовывать местные боги, в прошлом привели к решению части родного бараньего коллектива переселиться в места поспокойней и подальше от родной боевой сансары.
Line 24: Line 24:
  
  
== Attributes ==
+
= Attributes =
  
  
Line 66: Line 66:
  
  
== Stats ==
+
= Stats =
  
  
Line 118: Line 118:
  
  
== Skills & Proficiencies ==
+
= Skills & Proficiencies =
  
  
Line 153: Line 153:
 
    
 
    
  
== Attack & Spellcasting ==
+
= Attack & Spellcasting =
  
  
Line 174: Line 174:
 
'''Charge'''
 
'''Charge'''
 
* d20+8, 2d4+5, blunt
 
* d20+8, 2d4+5, blunt
* Attempt to knockback or push on hit; STR/DEX save vs 16 (8 + proficiency + STR mod)
+
* Attempt to push (15ft) or knockdown the target on hit; Acrobatics/Athletics check vs 16 (8 + proficiency + STR mod)
  
  
Line 180: Line 180:
  
  
== Features and Traits ==
+
= Features and Traits =
  
  
=== Racial ===
+
== Racial ==
  
  
 
'''Hoofed'''
 
'''Hoofed'''
* Advantage on Acrobatics/Athletics against incoming push/knockback checks.
+
* Advantage on Acrobatics/Athletics against incoming push/knockdown checks.
 
* x2 carrying capacity
 
* x2 carrying capacity
  
Line 202: Line 202:
  
  
=== Background ===
+
== Background ==
  
  
Line 210: Line 210:
  
  
=== Class ===
+
== Class ==
  
  
Line 235: Line 235:
  
  
=== Battlemaster Maneuvers ===
+
== Battlemaster Maneuvers ==
  
  
Line 258: Line 258:
  
  
== Equipment ==
+
= Equipment =
  
  

Revision as of 14:11, 20 January 2018


General

Full name: Janek of Rocky Ring Crystal Lake

Race/Class: Male Bariaur (monstrosity), Fighter 7 (Battlemaster)

Background: Soldier

Faction and Alignment: Indep, Neutral


Background

Уроженец Исгарда. Боевой опыт получен стандарным для родного плана методом (умирай, пока не научишься). Однако регулярные потери вследствии постоянных "победоносных" выездных войн, которые так любят организовывать местные боги, в прошлом привели к решению части родного бараньего коллектива переселиться в места поспокойней и подальше от родной боевой сансары.

За сим в настоящее время Джанек - представитель ренегадного стада баранов, кочующего по внутренним кольцам Аутлендов. Основной род деятельности - конвоирование торговых партий и богатых, но недалеких берков. География деятельности покрывает преимущественно дальние Аутленды и прилегающие к внешним планам типичные города, но по некоторым более серьезным и денежным контрактам приходится переходить и на прайм-миры.

Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь.


Attributes

Attribute Total score Adjustments
STR 20 14 + 2(race) + 4(2xASI)
DEX 12
CON 14
INT 12
WIS 12
CHA 10 9 + 1(race)


Stats

Stat Value Notes
Hit Die d10
Max HP 60 10 + 6*6 + 7*2
Armor Class 16 Chain mail
Action Points 5 See Zu's AP rules
Speed, ft 40
Initiative +1
Proficiency bonus +3
Passive perception 14 proficient


Skills & Proficiencies

STR

  • Save +8
  • Athletics +8 (background)

DEX

  • Acrobatics +4 (class)

CON

  • Save +5

WIS

  • Perception +4 (class)

CHA

  • Intimidation +3 (background)


Equipment

  • All armor, shield
  • Simple & martial weapons


Tools

  • Smith's tools (subclass)
  • Gaming set: dice (background)


Languages

  • Common
  • Bariaural


Attack & Spellcasting

Greatsword

  • d20+8 2d6+5, slashing


Pike

  • d20+8 d10+5, piercing, 10ft reach


Handaxe

  • d20+8 d6+5 thrown (STR), 20/60ft


Ram

  • d20+8, d4+5, blunt


Charge

  • d20+8, 2d4+5, blunt
  • Attempt to push (15ft) or knockdown the target on hit; Acrobatics/Athletics check vs 16 (8 + proficiency + STR mod)


Note: Damage dice on 2-handers to be rolled individually and all 1/2s rerolled once


Features and Traits

Racial

Hoofed

  • Advantage on Acrobatics/Athletics against incoming push/knockdown checks.
  • x2 carrying capacity


Ram

  • Innate attack with horns


Charge

  • Innate charging attack with horns (25-40ft range)


Darkvision 60ft


Background

Military rank

  • Requisition simple equipment or horses for temporary use
  • Gain access to friendly military encampments and fortresses where your rank is recognized.


Class

Great Weapon Fighting

  • Reroll 1 or 2 on a damage die and use that instead for 2h-wielding attacks (2h/versatile weapon needed).


Action Surge (1 per short rest)


Second Wind (1 per short rest, d10+7 healing)


Know Your Enemy (Battlemaster, PHB 73)

  • Learn whether 2 of: AC, STR, DEX, CON, ECL, Fighter lvl - is more or less than your own (1m of OoC observation prereq.)


Extra Attack


Combat Superiority (PHB 73)

  • 5 superiority dice (d8, refresh on short rest)
  • Maneuver DC 16 (8 + 3(prof) + 5(STR)


Battlemaster Maneuvers

Commander's Strike

  • Skip weapon attack, allow other to use reaction and do weapon attack (+d8 to DMG)


Goading Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, impose disadvantage on attacking anyone but you (WIS save to negate).


Parry

  • Option to mitigate d8+1 damage when hit in melee.


Maneuvering Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, a friendly creature in sight/hearing range can move up to half speed without provoking opportunity attacks.


Trip Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, knockdown attempt (STR save to negate).


Equipment

Qty Item Item stats Cost, GP Weight, lb
Worn
1 Chain mail 16 AC 75 55
1 Greatsword 2d6 sla 50 6
1 Pike d10 pie 5 18
2 Handaxe d6 sla 5 2
1 Pouch 0.5 1
    Cash 160
Carrying
1 Backpack 2 5
1     Common clothes .5 3
1     Mess kit 0.2 1
1     Waterskin (full) 0.2 5
1     Tinderbox 0.5 1
1     Bedroll 1 7
1     Dice, playing set .1 0
1     Smith's tools 20 8
10     Torch .01 1
10     Rations .5 2
1 Rope, 50ft 1 10