Difference between revisions of "Janek"

From Game Logs
Jump to: navigation, search
(stub for a bariaur)
 
(finish formatting the charsheet.)
Line 1: Line 1:
 
[[Category:Badwell]]
 
[[Category:Badwell]]
 
[[Category:Characters]]
 
[[Category:Characters]]
 +
[[Category:DnD 5]]
  
 
+
= General =
= Чаршит =
 
  
 
'''Full name''': Janek of <s>Rocky Ring</s> Crystal Lake
 
'''Full name''': Janek of <s>Rocky Ring</s> Crystal Lake
  
'''Race/Class''': Male Bariaur, Fighter 7 (Battlemaster)
+
'''Race/Class''': Male Bariaur (monstrosity), Fighter 7 (Battlemaster)
  
 
'''Background''': Soldier
 
'''Background''': Soldier
  
'''Faction and Alignment''': ex. Chaotic Good, now a Neutral Indep
+
'''Faction and Alignment''': Indep, Neutral
 +
 
  
  
 
== Background ==
 
== Background ==
  
Наемник, промышляющий конвоированием караванов и организацией экстремального туризма в Аутлендах и ближних Внешних планах.  
+
Уроженец Исгарда. Боевой опыт получен стандарным для родного плана методом (умирай, пока не научишься). Однако регулярные потери вследствии постоянных "победоносных" выездных войн, которые так любят организовывать местные боги, в прошлом привели к решению части родного бараньего коллектива переселиться в места поспокойней и подальше от родной боевой сансары.
 +
 
 +
За сим в настоящее время Джанек - представитель ренегадного стада баранов, кочующего по внутренним кольцам Аутлендов. Основной род деятельности - конвоирование торговых партий и богатых, но недалеких берков. География деятельности покрывает преимущественно дальние Аутленды и прилегающие к внешним планам типичные города, но по некоторым более серьезным и денежным контрактам приходится переходить и на прайм-миры.
 +
 
 +
Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь.
 +
 
 +
 
 +
== Attributes ==
 +
 
 +
 
 +
<table class="wikitable">
 +
<tr style="background-color: WhiteSmoke;">
 +
  <th style="padding: 0.5em 2em;">Attribute</th>
 +
  <th style="padding: 0.5em 2em;">Total score</th>
 +
  <th style="padding: 0.5em 2em;">Adjustments</th>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">STR</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">20</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;">14 + 2(race) + 4(2xASI)</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">DEX</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">12</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">CON</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">14</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">INT</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">12</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">WIS</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">12</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">CHA</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">10</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;">9 + 1(race)</td>
 +
</tr>
 +
</table>
 +
 
 +
 
 +
== Stats ==
 +
 
 +
 
 +
<table class="wikitable">
 +
<tr style="background-color: WhiteSmoke;">
 +
  <th style="padding: 0.5em 2em;">Stat</th>
 +
  <th style="padding: 0.5em 2em;">Value</th>
 +
  <th style="padding: 0.5em 2em;">Notes</th>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">Hit Die</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">d10</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">Max HP</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">60</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;">10 + 6*6 + 7*2</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">Armor Class</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">16</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;">Chain mail</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">Action Points</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">5</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;">See Zu's AP rules</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">Speed, ft</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">40</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">Initiative</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">+1</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">Proficiency bonus</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">+3</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: center">Passive perception</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em; text-align: right">14</td>
 +
  <td style="padding: 0.5em 2em 0 2em;">proficient</td>
 +
</tr>
 +
</table>
 +
 
 +
 
 +
== Skills & Proficiencies ==
 +
 
 +
 
 +
'''STR'''
 +
* Save +8
 +
* Athletics +8 (background)
 +
 
 +
'''DEX'''
 +
* Acrobatics +4 (class)
 +
 
 +
'''CON'''
 +
* Save +5
 +
 
 +
'''WIS'''
 +
* Perception +4 (class)
 +
 
 +
'''CHA'''
 +
* Intimidation +3 (background)
 +
 
 +
 
 +
'''Equipment'''
 +
* All armor, shield
 +
* Simple & martial weapons
 +
 
 +
 
 +
'''Tools'''
 +
* Smith's tools (subclass)
 +
* Gaming set: dice (background)
 +
 
 +
 
 +
'''Languages'''
 +
* Common
 +
* Bariaural
 +
 
 +
 
 +
== Attack & Spellcasting ==
 +
 
 +
 
 +
'''Greatsword'''
 +
* d20+8 2d6+5, slashing
 +
 
 +
 
 +
'''Pike'''
 +
* d20+8 d10+5, piercing, 10ft reach
 +
 
 +
 
 +
'''Handaxe'''
 +
* d20+8 d6+5 thrown (STR), 20/60ft
 +
 
 +
 
 +
'''Ram'''
 +
* d20+8, d4+5, blunt
 +
 
 +
 
 +
'''Charge'''
 +
* d20+8, 2d4+5, blunt
 +
* Attempt to knockback or push on hit; STR/DEX save vs 16 (8 + proficiency + STR mod)
 +
 
 +
 
 +
'''Note''': Damage dice on 2-handers to be rolled individually and all 1/2s rerolled once
 +
 
 +
 
 +
== Features and Traits ==
 +
 
 +
 
 +
=== Racial ===
 +
 
 +
 
 +
'''Hoofed'''
 +
* Advantage on Acrobatics/Athletics against incoming push/knockback checks.
 +
* x2 carrying capacity
 +
 
 +
 
 +
'''Ram'''
 +
* Innate attack with horns
 +
 
 +
 
 +
'''Charge'''
 +
* Innate charging attack with horns (25-40ft range)
 +
 
 +
 
 +
'''Darkvision''' 60ft
 +
 
 +
 
 +
=== Background ===
 +
 
 +
 
 +
'''Military rank'''
 +
* Requisition simple equipment or horses for temporary use
 +
* Gain access to friendly military encampments and fortresses where your rank is recognized.
 +
 
 +
 
 +
=== Class ===
 +
 
 +
 
 +
'''Great Weapon Fighting'''
 +
* Reroll 1 or 2 on a damage die and use that instead for 2h-wielding attacks (2h/versatile weapon needed).
 +
 
 +
 
 +
'''Action Surge''' (1 per short rest)
 +
 
 +
 
 +
'''Second Wind''' (1 per short rest, d10+7 healing)
 +
 
 +
 
 +
'''Know Your Enemy''' (Battlemaster, PHB 73)
 +
* Learn whether 2 of: AC, STR, DEX, CON, ECL, Fighter lvl - is more or less than your own (1m of OoC observation prereq.)
 +
 
 +
 
 +
'''Extra Attack'''
 +
 
 +
 
 +
'''Combat Superiority''' (PHB 73)
 +
* 5 superiority dice (d8, refresh on short rest)
 +
* Maneuver DC 16 (8 + 3(prof) + 5(STR)
 +
 
 +
 
 +
=== Battlemaster Maneuvers ===
 +
 
 +
 
 +
'''Commander's Strike'''
 +
* Skip weapon  attack, allow other to use reaction and do weapon attack (+d8 to DMG)
 +
 
 +
 
 +
'''Goading Attack'''
 +
* On-hit optional, +d8 to DMG, impose disadvantage on attacking anyone but you (WIS save to negate).
 +
 
 +
 
 +
'''Parry'''
 +
* Option to mitigate d8+1 damage when hit in melee.
 +
 
 +
 
 +
'''Maneuvering Attack'''
 +
* On-hit optional, +d8 to DMG, a friendly creature in sight/hearing range can move up to half speed without provoking opportunity attacks.
 +
 
 +
 
 +
'''Trip Attack'''
 +
* On-hit optional, +d8 to DMG, knockdown attempt (STR save to negate).
  
Уроженец Исгарда, в молодости мигрировал с тем, что осталось от стада, во внутренние кольца Аутлендов, чтобы уйти подальше от того кровавого бессмысленного беспредела, что творился как в самом Исгарде, так и в целом по Внешним планам. Имеет глубокую неприязнь к фракции "забирателей".
 
  
Большая часть текущей деятельности направлена на получение материальных благ и отсылки оных в свое ставшее родным стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь.
+
== Equipment ==
  
== TBD ==
 
  
Стандартной выкладки не на черновиках еще нет, извиняйте.
+
<table class="wikitable">
 +
<tr style="background-color: WhiteSmoke;">
 +
  <th style="padding: 0.25em 1em;">Qty</th>
 +
  <th style="padding: 0.25em 1em;">Item</th>
 +
  <th style="padding: 0.25em 1em;">Item stats</th>
 +
  <th style="padding: 0.25em 1em;">Cost, GP</th>
 +
  <th style="padding: 0.25em 1em;">Weight, lb</th>
 +
</tr><tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">'''Worn'''</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">Chain mail</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center">16 AC</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">75</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">55</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">Greatsword</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center">2d6 sla</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">50</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">6</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">Pike</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center">d10 pie</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">5</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">18</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">2</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">Handaxe</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center">d6 sla</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">5</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">2</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">Pouch</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">0.5</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Cash</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">160</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">'''Carrying'''</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">Backpack</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">2</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">5</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Common clothes</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">.5</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">3</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Mess kit</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">0.2</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Waterskin (full)</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">0.2</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">5</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Tinderbox</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">0.5</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Bedroll</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">7</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Dice, playing set</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">.1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">0</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Smith's tools</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">20</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">8</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">10</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Torch</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">.01</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">10</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">&nbsp; &nbsp; Rations</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">.5</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">2</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;">Rope, 50ft</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">1</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">10</td>
 +
</tr>
 +
<tr>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right">&nbsp;</td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em;"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: center"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
  <td style="padding: 0.25em 1em 0 1em; text-align: right"></td>
 +
</tr>
 +
</table>

Revision as of 13:56, 19 January 2018


General

Full name: Janek of Rocky Ring Crystal Lake

Race/Class: Male Bariaur (monstrosity), Fighter 7 (Battlemaster)

Background: Soldier

Faction and Alignment: Indep, Neutral


Background

Уроженец Исгарда. Боевой опыт получен стандарным для родного плана методом (умирай, пока не научишься). Однако регулярные потери вследствии постоянных "победоносных" выездных войн, которые так любят организовывать местные боги, в прошлом привели к решению части родного бараньего коллектива переселиться в места поспокойней и подальше от родной боевой сансары.

За сим в настоящее время Джанек - представитель ренегадного стада баранов, кочующего по внутренним кольцам Аутлендов. Основной род деятельности - конвоирование торговых партий и богатых, но недалеких берков. География деятельности покрывает преимущественно дальние Аутленды и прилегающие к внешним планам типичные города, но по некоторым более серьезным и денежным контрактам приходится переходить и на прайм-миры.

Основная часть выручки с профдеятельности отсылается обратно в родное стадо, чье название, как обычно бывает с баранаврами, носит вместо фамилии. Общее благо стада - это серьезно и в первую очередь.


Attributes

Attribute Total score Adjustments
STR 20 14 + 2(race) + 4(2xASI)
DEX 12
CON 14
INT 12
WIS 12
CHA 10 9 + 1(race)


Stats

Stat Value Notes
Hit Die d10
Max HP 60 10 + 6*6 + 7*2
Armor Class 16 Chain mail
Action Points 5 See Zu's AP rules
Speed, ft 40
Initiative +1
Proficiency bonus +3
Passive perception 14 proficient


Skills & Proficiencies

STR

  • Save +8
  • Athletics +8 (background)

DEX

  • Acrobatics +4 (class)

CON

  • Save +5

WIS

  • Perception +4 (class)

CHA

  • Intimidation +3 (background)


Equipment

  • All armor, shield
  • Simple & martial weapons


Tools

  • Smith's tools (subclass)
  • Gaming set: dice (background)


Languages

  • Common
  • Bariaural


Attack & Spellcasting

Greatsword

  • d20+8 2d6+5, slashing


Pike

  • d20+8 d10+5, piercing, 10ft reach


Handaxe

  • d20+8 d6+5 thrown (STR), 20/60ft


Ram

  • d20+8, d4+5, blunt


Charge

  • d20+8, 2d4+5, blunt
  • Attempt to knockback or push on hit; STR/DEX save vs 16 (8 + proficiency + STR mod)


Note: Damage dice on 2-handers to be rolled individually and all 1/2s rerolled once


Features and Traits

Racial

Hoofed

  • Advantage on Acrobatics/Athletics against incoming push/knockback checks.
  • x2 carrying capacity


Ram

  • Innate attack with horns


Charge

  • Innate charging attack with horns (25-40ft range)


Darkvision 60ft


Background

Military rank

  • Requisition simple equipment or horses for temporary use
  • Gain access to friendly military encampments and fortresses where your rank is recognized.


Class

Great Weapon Fighting

  • Reroll 1 or 2 on a damage die and use that instead for 2h-wielding attacks (2h/versatile weapon needed).


Action Surge (1 per short rest)


Second Wind (1 per short rest, d10+7 healing)


Know Your Enemy (Battlemaster, PHB 73)

  • Learn whether 2 of: AC, STR, DEX, CON, ECL, Fighter lvl - is more or less than your own (1m of OoC observation prereq.)


Extra Attack


Combat Superiority (PHB 73)

  • 5 superiority dice (d8, refresh on short rest)
  • Maneuver DC 16 (8 + 3(prof) + 5(STR)


Battlemaster Maneuvers

Commander's Strike

  • Skip weapon attack, allow other to use reaction and do weapon attack (+d8 to DMG)


Goading Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, impose disadvantage on attacking anyone but you (WIS save to negate).


Parry

  • Option to mitigate d8+1 damage when hit in melee.


Maneuvering Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, a friendly creature in sight/hearing range can move up to half speed without provoking opportunity attacks.


Trip Attack

  • On-hit optional, +d8 to DMG, knockdown attempt (STR save to negate).


Equipment

Qty Item Item stats Cost, GP Weight, lb
Worn
1 Chain mail 16 AC 75 55
1 Greatsword 2d6 sla 50 6
1 Pike d10 pie 5 18
2 Handaxe d6 sla 5 2
1 Pouch 0.5 1
    Cash 160
Carrying
1 Backpack 2 5
1     Common clothes .5 3
1     Mess kit 0.2 1
1     Waterskin (full) 0.2 5
1     Tinderbox 0.5 1
1     Bedroll 1 7
1     Dice, playing set .1 0
1     Smith's tools 20 8
10     Torch .01 1
10     Rations .5 2
1 Rope, 50ft 1 10