Difference between revisions of "Victor Stalwart"

From Game Logs
Jump to: navigation, search
m (ППП не всегда поощряет...: изгнание+)
m (Charsheet: отпилил аппиаранс бонус во все)
 
Line 68: Line 68:
 
Spellcraft:      22 = 13 + 5(Int) + 4(Insight)
 
Spellcraft:      22 = 13 + 5(Int) + 4(Insight)
 
Intimidate:      16 = 13 + 3(Wis)
 
Intimidate:      16 = 13 + 3(Wis)
Bluff:            17 = 13 + 2(Cha) + 2(Appearance)
+
Bluff:            15 = 13 + 2(Cha)
Impress:          17 = 13 + 2(Cha) + 2(Appearance)
+
Impress:          15 = 13 + 2(Cha)
 
Notice:          16 = 13 + 3(Wis)
 
Notice:          16 = 13 + 3(Wis)
 
Sneak(Origin):    15 = 13 + 2(Dex)
 
Sneak(Origin):    15 = 13 + 2(Dex)

Latest revision as of 09:54, 21 August 2010

Квентоманч

Виктор родился в семье рода известного, но в значительной степени уже увядшег
о, однако, все еще поставляющего [локальному государственному образованию] 
достаточно способных grammary adept'ов. Сам Виктор показывал многообещающие 
результаты с самого начала обучения, и в принципе, был уже готов пойти на 
службу [].. Как вдруг со слов одного из дальних родственников услышал про ППП. 
Учитывая, что доходы там обещались куда как обширнее, действия интереснее, 
а занудные стариканы над головой - реже, решил согласиться на предложение. 
Не, вначале он даже был безусловно рад ситуации - эксперименты в поле шли 
куда более бодро(иногда даже на сокомандниках), деньги действительно 
впервые были свои, да и девушки, как выяснилось, на название конторы 
откликались куда более бодро..

ППП не всегда поощряет...

Благотворительность. Особенно если вы спасаете деревенщину от справедливых налогов справедливых хозяев. Особенно если вы тырите деньги этих хозяев в помощь оной деревеньщине. И совсем особенно - если хозяева имеют Связи. В общем, инициатива невовремя добродушного Вика была успешно наказана. 

Charsheet

Name: Victor Stalwart
Race: Human Male Age: 27
Size: Medium
Specialty: Wizard
Talent: Intelligent
Classes: Mage 10

Abilities  
STR: 08 = 8(-1)
DEX: 14 = 14(+2)
CON: 10 + 4(Item) = 14(+2)
INT: 16 + 2(Intelligent) + 1(lvl) + 1(Mage) = 20(+5)
WIS: 12 + 1(lvl) + 3(Item)  = 16(+3)
CHA: 14 = 14(+2)

Init: +8 (+2 Dex +6 Base)
Speed: 30' (25' in armor)
Wounds: [10]
Vitality:[6+0]x10=60
AP: 4d6

Lifestyle: [7]=5+2(CHA) (Panache 5, Prudence 4)
Appearance: +2
Legend: [8]

BAB +5
Combat
Melee:  +4 = 5 - 1(STR)
Ranged: +7 = 5 + 2(DEX)

Weapons(Crossbow)
Ranged: +7 = 5 + 2(DEX)
Damage: 1d6

Defence:16=10+4(Mage)+2(DEX)
Flat-footed: 14 
DR2 Damage Resistance: Edged 4 Blunt 2

Saving throws
Fortitude: +5 = 3(Mage) + 2(CON)
Reflexes:  +5 = 3(Mage) + 2(DEX)
Will:          +10 = 7(Mage) + 3(WIS)


Skills
Knowledge:         9 = 4 + 5(Int)
Spellcraft:       22 = 13 + 5(Int) + 4(Insight)
Intimidate:       16 = 13 + 3(Wis)
Bluff:            15 = 13 + 2(Cha)
Impress:          15 = 13 + 2(Cha)
Notice:           16 = 13 + 3(Wis)
Sneak(Origin):    15 = 13 + 2(Dex)
Resolve:          15 = 13 + 2(Con)
Investigate:      16 = 13 + 3(Wis)
Medicine:         18 = 13 + 5(Int)
Sense Motive:     16 = 13 + 3(Wis)
Search:           18 = 13 + 5(Int)
Prestidigitation: 15 = 13 + 2(Dex)
Ride:             13 = 11 + 2(Dex)

Languages
Common, High Tongue, Modern English, Middle English, Old English.
Studies: 
Fey, Mages society history, Politics in <add place we are>, Mage-created creatures

Feat:
[0 - Specialty]Spell Library(+5 Spells)
[1 - lvl]Casting Basics - +2Ins to SpellC, 19-20 crit
[3 - vl]Casting Mastery - +3Ins to SpellC, 18-20 crit, 1 reroll
[4 - Mage lvl]Casting Supremacy - +4Ins to SpellC, 17-20 crit, crit with -1AD
[6 - lvl]Opener of the Way.
[8 - Mage lvl]Spell Power[+ad SP each scene]
[9 - lvl]Spell Conversion[Effect] - Focus Spell[-1lvl/0.5 to all effects]/Power Spell[+3SP, maximized effects]

Proficiences 6= +4 lvl +2 mage
    Forte
       Bow
     Prof
        edged
    (3=>lng)
       

Race feature:
Human:Intelligence(Talent)
Intelligence boost [up to 2 AD for Int-based checks]
Split Decision [FullAct=2 ready actions with 2 separate checks. only one goes]

Specialty feature:
Wizard: 
prudence +2
practiced spellcasting(if spellcasting attempt with AD failed, AD is returned)
encouragement(+1 morale bonus to saves, 1 minute of encouraging)
+2studies

Class abilities:
Mage:
SP: 24 = 20(base) + 4(feat) each scene
Spells: 27 = 18(lvl) + 5(Spell Library) + 4(lvl0, Arcane adept)
Arcane adept(+4 lvl0 spells, 1 per scene: fa, +up to 3xAD spellpoints)
Circle of power IV(cast 4 level spells)
Arcane Might(+2 to cast Call Lighting II, Brawn II, CWIV)
Spell Secret(Call Lighting II, Charm III)
Arcane Wellspring I(cast lvl1 spells without SP when SP=0)

Reputation:
Renown: 2(0)+1(30)=+3(Adventurer)(Gallant)
Prizes:
Карманные часы интеллекта +3   30 Rep 
Пояс +4 консты                 40 rep

21,6lbs
Crossbow, light         90s       8 lbs
Bolt(10)                10s       0.1 lb
Chainmail(Reinf.,Cuff.) 100s     24 lbs


Equipment              157s      19.75 lb              

Backpack/saddlebags     10s         -
Bedroll                  5s         5  lb 
Outfit (Travelling mage) ?
mage pouch MWK         100s        4 lbs
Paper x 10               5s        0.5 lbs
Ink                      2s        0.5 lbs
scribes kit             20s        2 lbs
climber's kit           15s        8 lbs

Potions                525s        3.25 lbs
Mana x3                300s   
Sustaining x10         250s 

15s left 


Spells: 4x0+18+5.
0: The everlasting lights of true blood(dancing lights), Wind Pillow(Feather Fall), The All-Knowing Map(Detect secret doors), Hear-not-the-teacher(Whispers)
1: Likeness of youth(Charm I), See the pattern(Detect Magic), Follow the pattern(Identify I), Bruised away(CW I), First Aid(MM), The golden dust of sudden desire(Color Spray)
2: Second Skin(Mage Armor), Stalwart's finest vampire broach(Scorching ray), Universal Key(Knock)                
3: Mage Duel(Counter Magic I), Fist of the Elemental(Fireball I), Wings of Mind(Fly I), Speed embodiment(Haste), See-me-not(Invisibility), The blue eyes of magic(See Invisible), Shackles for the wicked(Slow)   
4: Fit the flesh(Brawn II), Help the mind(Wit II), Hurt Erased(CW IV), The life-eating worms of winter(Polar Ray II), Stalwart's guidance(True Strike II) 
5. The key to the playbox of gods(Call Lighting II), Speak with the heart(Charm III)

Themed magic bonuses: Dancing lights, Color spray, Scorching ray, See invisible, Polar ray II, Call Lighting II
===========================


                   
Load
30 lb. | 31–60 lb. | 61–90 lb.
(50/100/150)

 {By slots} 
[Head]               
[Face]
[Throat]    Карманные часы мудрости +3 
[Shoulders] 
[Body]     Chainmail, Reinforced, cuffed(DR2 Edged 4 Blunt 2 DP-1 ACP 0 Speed-5, Disg -4) 
[Torso]    
[Hands]     
[Arms]      
[Waist]     Зеленый магокушак крепости +4 
[Ring1]            
[Ring2]     
[Feet]      
[NO Slot]

Player: Guns_n_Droids