Difference between revisions of "Robin"

From Game Logs
Jump to: navigation, search
m (Equipment)
(Equipment)
 
(15 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 9: Line 9:
 
   
 
   
 
=== Attributes ===
 
=== Attributes ===
  STR +4 10 + 2(human) + 2(back) + 2(class) + 2(lvl1)
+
  STR +4 18 = 10 + 2(human) + 2(back) + 2(class) + 2(lvl1)
  DEX +2 10 + 2(human) + 2(lvl1)
+
  DEX +2 14 = 10 + 2(human) + 2(lvl1)
  CON +1 10 + 2(lvl1)
+
  CON +3 16 = 10 + 2(lvl1) +2 (lvl3)
 
  INT +0 10
 
  INT +0 10
  WIS +2 10 + 2(back) + 2(lvl1)
+
  WIS +2 14 = 10 + 2(back) + 2(lvl1)
 
  CHA +0 10
 
  CHA +0 10
  
 
=== Stats ===
 
=== Stats ===
  HP 19/19
+
  HP 47/47
 
  Speed 25
 
  Speed 25
  Perc 7 = 2(wis) + 5 (expert)
+
  Perc 9 = 2(wis) + 5(expert) +2(lvl)
  AC 15 = 10 +2(dex) +3(prof)
+
  AC 19 = 10 +2(dex) +5(prof) + 2(item)  
  Fort 6 = 1(con) + 5(expert)
+
  Fort 10 = 3(con) + 5(expert) + 2(lvl)
  Ref 7 = 2(dex) + 5(expert)
+
  Ref 9 = 2(dex) + 5(expert) + 2(lvl)
  will 7 = 2(wis) + 5(expert)
+
  will 9 = 2(wis) + 5(expert) + 2(lvl)
  
 
=== Abilities ===
 
=== Abilities ===
 
  Hunt Prey
 
  Hunt Prey
 
  Hunter's Edge: Precision (The first time you hit your hunted prey in a round, you also deal 1d8 additional precision damage)
 
  Hunter's Edge: Precision (The first time you hit your hunted prey in a round, you also deal 1d8 additional precision damage)
  Melee attack: +7 1d10+4 (flail, twohanded) or 1d4+4 (dagger, onehanded)
+
Iron Will (Level 3): Will save is Expert
  Ranged Attack: +5 1d6 (crossbow) or 1d4+4 (dagger, thrown)
+
  Melee attack: +11 (+1 Guisarme) or +10 1d10+4 (flail, twohanded) or 1d4+4 (dagger, onehanded)
 +
  Ranged Attack: +5 1d6+4 (javelin, thrown) or 1d4+4 (dagger, thrown)
  
 
=== Proficiencies ===
 
=== Proficiencies ===
Line 42: Line 43:
 
=== Feats ===
 
=== Feats ===
 
  Ancestry Feat: Natural Ambition (+1 class feat at 1 level)
 
  Ancestry Feat: Natural Ambition (+1 class feat at 1 level)
  Heritage Feat: Canny Acumen (Will save)
+
  Heritage Feat: Canny Acumen (Will save) -> retrained to
 
  Class feats:
 
  Class feats:
 
  1 lvl - Animal Companion
 
  1 lvl - Animal Companion
Line 48: Line 49:
 
  Skill feats:
 
  Skill feats:
 
  1 lvl - Assurance: Athletics (take 10 + prof bonus)
 
  1 lvl - Assurance: Athletics (take 10 + prof bonus)
 +
2 lvl - Quick Draw
 +
2 lvl - Beastmaster Dedication
 +
2 lvl - Titan Wrestler
 +
3 lvl - Survey Wildlife
  
 
=== Skills ===
 
=== Skills ===
 
  Background:
 
  Background:
  Athletics 7 = 3 + 4(str)
+
  Athletics 9 = 5 + 4(str)
  Farming Lore 3 = 3 + 0(int)
+
  Farming Lore 5 = 5 + 0(int)
 
  Class:
 
  Class:
  Acrobatics 5 = 3 + 2(dex)
+
  Acrobatics 7 = 5 + 2(dex)
  Crafting 3 = 3 + 0(int)
+
  Crafting 5 = 5 + 0(int)
  Medicine 5 = 3 + 2(wis)
+
  Medicine 7 = 5 + 2(wis)
  Nature 5 = 3 + 2(wis)
+
  Nature 7 = 5 + 2(wis)
  Stealth 5 = 3 + (2dex)
+
  Stealth 7 = 5 + (2dex)
  Survival 5 = 3 + 2(wis)
+
  Survival 9 = 5+2 + 2(wis)
  
 
==Equipment==
 
==Equipment==
15 GP -3 -2 -3 -5 -1,5 -0,2 -0,1
+
74,92 GP
  
7/9 Bulk
+
6,5/14 Bulk
  
 
  Studded leather +2 AC, 3gp, 1 Bulk
 
  Studded leather +2 AC, 3gp, 1 Bulk
 
  War Flail 2gp, 2 Bulk
 
  War Flail 2gp, 2 Bulk
  Dagger 2sp, L Bulk
+
  Dagger x2 4sp, 2L Bulk
  Crossbow 3gp, 1 Bulk
+
  Javelines x3 3sp, 3L Bulk
  Bolts 1 sp
 
 
  Adventurer's Pack 15sp, 1 Bulk
 
  Adventurer's Pack 15sp, 1 Bulk
 
  Snare kit 5gp, 2 Bulk
 
  Snare kit 5gp, 2 Bulk
  2 sp
+
  2 gp 8 sp
 +
+ 2 gp
 +
+ golden ring
 +
+ 2 caltrop traps
 +
+ 2 spears
 +
+ +1 shortsword
  
 
==Description==
 
==Description==
 +
 +
Молодой парень, крупный и румяный, с копной светлых волос и мечтательным выражением лица. Увалень увальнем, когда надо общаться с городскими. Из одежды на нём самое приметное - это кожаночка, когда-то чёрная, но видавшая невероятные виды и потрескавшаяся до совершенно седого цвета, и чиненые-перечиненые сапоги примерного того же возраста, перехваченные накрест верёвочками. Остальное всё совершенно незамысловатое, серое и домотканое, от штанов и котомки до простёганной полоски ткани, служащей кушаком, на который подвешены всякие полезные предметы. Выглядел бы совершенно мирно и по-сельски, если бы не был обвешан некоторым количеством острых предметов и не вертел бы в руках здоровенный молотильный цеп словно веточку. Выглядел бы угрожающе, если бы не тушевался.
 +
 +
 +
Зато лохматый чёрный пёс (какой-то, видимо, водолазной породы в третьем поколении) щеголяет новеньким кожаным ошейником, любит знакомиться с девушками и детьми и вообще чувствует себя хозяином положения при любом удобном случае.
 +
 +
 +
Оба они из окрестностей Отари, где живут на одной из ферм, выращивают и добывают себе пропитание да иногда ездят в город распродать излишки и купить что-нибудь металлическое. К приключениям, а уж тем более к городским излишествам Робина никогда не тянуло, но в жизни каждого мужчины наступает момент, когда он безжалостной рукой грядущего... короче, надо либо совершить подвиг, либо раздобыть дорогой подарок, чтобы набраться храбрости и пойти свататься.
  
 
==Animal Companion==
 
==Animal Companion==

Latest revision as of 17:37, 11 July 2021

Character

Robin the Farm Guy (and his Dog)
Male Human Ranger 
Background: Farmhand
Heritage: Versatile

Attributes

STR +4 18 = 10 + 2(human) + 2(back) + 2(class) + 2(lvl1)
DEX +2 14 = 10 + 2(human) + 2(lvl1)
CON +3 16 = 10 + 2(lvl1) +2 (lvl3)
INT +0 10
WIS +2 14 = 10 + 2(back) + 2(lvl1)
CHA +0 10

Stats

HP 47/47
Speed 25
Perc 9 = 2(wis) + 5(expert) +2(lvl)
AC 19 = 10 +2(dex) +5(prof) + 2(item) 
Fort 10 = 3(con) + 5(expert) + 2(lvl)
Ref 9 = 2(dex) + 5(expert) + 2(lvl)
will 9 = 2(wis) + 5(expert) + 2(lvl)

Abilities

Hunt Prey
Hunter's Edge: Precision (The first time you hit your hunted prey in a round, you also deal 1d8 additional precision damage)
Iron Will (Level 3): Will save is Expert
Melee attack: +11 (+1 Guisarme) or +10 1d10+4 (flail, twohanded) or 1d4+4 (dagger, onehanded)
Ranged Attack: +5 1d6+4 (javelin, thrown) or 1d4+4 (dagger, thrown)

Proficiencies

Expert in Perception
Trained in simple weapons
Trained in martial weapons
Trained in unarmed attacks
Trained in light armor
Trained in medium armor
Trained in unarmored defense

Feats

Ancestry Feat: Natural Ambition (+1 class feat at 1 level)
Heritage Feat: Canny Acumen (Will save) -> retrained to
Class feats:
1 lvl - Animal Companion
1 lvl - Monster Hunter (Recall Knowledge as part of Hunt Prey action. Crit - +1 to hit)
Skill feats:
1 lvl - Assurance: Athletics (take 10 + prof bonus)
2 lvl - Quick Draw
2 lvl - Beastmaster Dedication
2 lvl - Titan Wrestler
3 lvl - Survey Wildlife

Skills

Background:
Athletics 9 = 5 + 4(str)
Farming Lore 5 = 5 + 0(int)
Class:
Acrobatics 7 = 5 + 2(dex)
Crafting 5 = 5 + 0(int)
Medicine 7 = 5 + 2(wis)
Nature 7 = 5 + 2(wis)
Stealth 7 = 5 + (2dex)
Survival 9 = 5+2 + 2(wis)

Equipment

74,92 GP

6,5/14 Bulk

Studded leather +2 AC, 3gp, 1 Bulk
War Flail 2gp, 2 Bulk
Dagger x2 4sp, 2L Bulk
Javelines x3 3sp, 3L Bulk
Adventurer's Pack 15sp, 1 Bulk
Snare kit 5gp, 2 Bulk
2 gp 8 sp
+ 2 gp
+ golden ring
+ 2 caltrop traps
+ 2 spears
+ +1 shortsword

Description

Молодой парень, крупный и румяный, с копной светлых волос и мечтательным выражением лица. Увалень увальнем, когда надо общаться с городскими. Из одежды на нём самое приметное - это кожаночка, когда-то чёрная, но видавшая невероятные виды и потрескавшаяся до совершенно седого цвета, и чиненые-перечиненые сапоги примерного того же возраста, перехваченные накрест верёвочками. Остальное всё совершенно незамысловатое, серое и домотканое, от штанов и котомки до простёганной полоски ткани, служащей кушаком, на который подвешены всякие полезные предметы. Выглядел бы совершенно мирно и по-сельски, если бы не был обвешан некоторым количеством острых предметов и не вертел бы в руках здоровенный молотильный цеп словно веточку. Выглядел бы угрожающе, если бы не тушевался.


Зато лохматый чёрный пёс (какой-то, видимо, водолазной породы в третьем поколении) щеголяет новеньким кожаным ошейником, любит знакомиться с девушками и детьми и вообще чувствует себя хозяином положения при любом удобном случае.


Оба они из окрестностей Отари, где живут на одной из ферм, выращивают и добывают себе пропитание да иногда ездят в город распродать излишки и купить что-нибудь металлическое. К приключениям, а уж тем более к городским излишествам Робина никогда не тянуло, но в жизни каждого мужчины наступает момент, когда он безжалостной рукой грядущего... короче, надо либо совершить подвиг, либо раздобыть дорогой подарок, чтобы набраться храбрости и пойти свататься.

Animal Companion

Size: Small
Melee [one-action]: +6 to hit, jaws (finesse); Damage 1d8 piercing
Str +2, Dex +3, Con +2, Int –4, Wis +1, Cha +0
Hit Points 14 = 6 (type) +6 (1lvl) +2(con)
AC 16 = 10 + 3(dex) + 3 (prof)
Saves:
Fort 5
Ref 6
Will 4
Skill: Survival
trained in its unarmed attacks, unarmored defense, barding, all saving throws, Perception, Acrobatics, and Athletics
Senses low-light vision, scent (imprecise, 30 feet)
Speed 40 feet
Support Benefit Your wolf tears tendons with each opening.
Until the start of your next turn, your Strikes that damage creatures your wolf threatens give the target a –5-foot status penalty to its 
Speeds for 1 minute (–10 on a critical success).
Advanced Maneuver: Knockdown
KNOCKDOWN [one-action]
Requirements The animal companion’s last action was a successful jaws Strike.
The wolf automatically knocks the target of its jaws Strike prone