Difference between revisions of "Robin"

From Game Logs
Jump to: navigation, search
m (Equipment)
m (Equipment)
Line 77: Line 77:
 
  + 2 caltrop traps
 
  + 2 caltrop traps
 
  + 2 spears
 
  + 2 spears
 +
+ +1 shortsword
  
 
==Description==
 
==Description==

Revision as of 19:45, 6 March 2021

Character

Robin the Farm Guy (and his Dog)
Male Human Ranger 
Background: Farmhand
Heritage: Versatile

Attributes

STR +4 10 + 2(human) + 2(back) + 2(class) + 2(lvl1)
DEX +2 10 + 2(human) + 2(lvl1)
CON +1 10 + 2(lvl1)
INT +0 10
WIS +2 10 + 2(back) + 2(lvl1)
CHA +0 10

Stats

HP 19/19
Speed 25
Perc 7 = 2(wis) + 5 (expert)
AC 17 = 10 +2(dex) +3(prof) + 2(item)
Fort 6 = 1(con) + 5(expert)
Ref 7 = 2(dex) + 5(expert)
will 7 = 2(wis) + 5(expert)

Abilities

Hunt Prey
Hunter's Edge: Precision (The first time you hit your hunted prey in a round, you also deal 1d8 additional precision damage)
Melee attack: +7 1d10+4 (flail, twohanded) or 1d4+4 (dagger, onehanded)
Ranged Attack: +5 1d6+4 (javelin, thrown) or 1d4+4 (dagger, thrown)

Proficiencies

Expert in Perception
Trained in simple weapons
Trained in martial weapons
Trained in unarmed attacks
Trained in light armor
Trained in medium armor
Trained in unarmored defense

Feats

Ancestry Feat: Natural Ambition (+1 class feat at 1 level)
Heritage Feat: Canny Acumen (Will save)
Class feats:
1 lvl - Animal Companion
1 lvl - Monster Hunter (Recall Knowledge as part of Hunt Prey action. Crit - +1 to hit)
Skill feats:
1 lvl - Assurance: Athletics (take 10 + prof bonus)

Skills

Background:
Athletics 7 = 3 + 4(str)
Farming Lore 3 = 3 + 0(int)
Class:
Acrobatics 5 = 3 + 2(dex)
Crafting 3 = 3 + 0(int)
Medicine 5 = 3 + 2(wis)
Nature 5 = 3 + 2(wis)
Stealth 5 = 3 + (2dex)
Survival 5 = 3 + 2(wis)

Equipment

15 GP -2 -3 -5 -1,5 -0,4 -0,3

6,5/9 Bulk

Studded leather +2 AC, 3gp, 1 Bulk
War Flail 2gp, 2 Bulk
Dagger x2 4sp, 2L Bulk
Javelines x3 3sp, 3L Bulk
Adventurer's Pack 15sp, 1 Bulk
Snare kit 5gp, 2 Bulk
2 gp 8 sp
+ 2 gp
+ golden ring
+ 2 caltrop traps
+ 2 spears
+ +1 shortsword

Description

Молодой парень, крупный и румяный, с копной светлых волос и мечтательным выражением лица. Увалень увальнем, когда надо общаться с городскими. Из одежды на нём самое приметное - это кожаночка, когда-то чёрная, но видавшая невероятные виды и потрескавшаяся до совершенно седого цвета, и чиненые-перечиненые сапоги примерного того же возраста, перехваченные накрест верёвочками. Остальное всё совершенно незамысловатое, серое и домотканое, от штанов и котомки до простёганной полоски ткани, служащей кушаком, на который подвешены всякие полезные предметы. Выглядел бы совершенно мирно и по-сельски, если бы не был обвешан некоторым количеством острых предметов и не вертел бы в руках здоровенный молотильный цеп словно веточку. Выглядел бы угрожающе, если бы не тушевался.


Зато лохматый чёрный пёс (какой-то, видимо, водолазной породы в третьем поколении) щеголяет новеньким кожаным ошейником, любит знакомиться с девушками и детьми и вообще чувствует себя хозяином положения при любом удобном случае.


Оба они из окрестностей Отари, где живут на одной из ферм, выращивают и добывают себе пропитание да иногда ездят в город распродать излишки и купить что-нибудь металлическое. К приключениям, а уж тем более к городским излишествам Робина никогда не тянуло, но в жизни каждого мужчины наступает момент, когда он безжалостной рукой грядущего... короче, надо либо совершить подвиг, либо раздобыть дорогой подарок, чтобы набраться храбрости и пойти свататься.

Animal Companion

Size: Small
Melee [one-action]: +6 to hit, jaws (finesse); Damage 1d8 piercing
Str +2, Dex +3, Con +2, Int –4, Wis +1, Cha +0
Hit Points 14 = 6 (type) +6 (1lvl) +2(con)
AC 16 = 10 + 3(dex) + 3 (prof)
Saves:
Fort 5
Ref 6
Will 4
Skill: Survival
trained in its unarmed attacks, unarmored defense, barding, all saving throws, Perception, Acrobatics, and Athletics
Senses low-light vision, scent (imprecise, 30 feet)
Speed 40 feet
Support Benefit Your wolf tears tendons with each opening.
Until the start of your next turn, your Strikes that damage creatures your wolf threatens give the target a –5-foot status penalty to its 
Speeds for 1 minute (–10 on a critical success).
Advanced Maneuver: Knockdown
KNOCKDOWN [one-action]
Requirements The animal companion’s last action was a successful jaws Strike.
The wolf automatically knocks the target of its jaws Strike prone