Difference between revisions of "DeStorules"

From Game Logs
Jump to: navigation, search
(Collector of Stories, Knowledge Devotion)
 
Line 1: Line 1:
 
[[Category:Home Rules]]
 
[[Category:Home Rules]]
  
== Game Mechanics ==
+
== Дисклеймер ==
* Action Points [ECS] are on. All Action feats too.
+
Основная идея - не пытаться общенёрфать кастеров, а резко ограничить их универсальность(увы, и дохуябеспездымногометамагии тоже). -2 самые сильные школы. Хороших спеллов осталось навалом, но спецу придётся отказаться от 2/6 школ, а фокусед спец выбросит половину, превратив себя в OTP. Файрболлы - хорошо, Эмпавернутые файрболлы - охуенно. Эмпавернутые Ричевые Комбасты с третьелевельного слота - д8/левел с атакой и трёмя потраченными фитами, файрбол - д6/левел с сейвом. SoD на хайлевеле осталось много, но любой желающий может набрать хоть фитов на +2 к сейвам, хоть чего душа пожелает.
* Initiator Level [ToB] is not advanced by non-martial adept classes, but see Practiced Initiator in '''Feats''' section.
 
* Retraining and rebuilding [PHB II] are BANNED.
 
* Book of Exalted Deeds is banned for players.
 
  
 +
Всякие двеомеркиперы, тейнед сколары и прочее упомянуто одной фразой.
  
* Class hit die changed correspondingly to their BAB as following: full -> d10; 3/4 -> d8; 1/2 -> d6;
+
Да, я прекрасно понимаю что поломать можно всё. Суть не в фейлпруф хомерулах, а в хомерулах по которым можно сгенериться некастером в партию к парочке кастеров на ECL 10+ и не чувствовать себя инвалидом абсолютно в любой области, прекрасно понимая что вот в своей области ты лучше чем они.  
* Feats gained on every odd level instead of usual.
 
  
 +
== Game Mechanics ==
 +
* Action Points - +1d6 на любой бросок д20, дополнительные возможности соответсвенно UA, 3/сессия.
 +
* Ретрейнинг и ребилдинг забанен в любом виде.
  
== Races ==
+
* Precision Damage работает имунных к критам в половину от своего обычного количества(половина дайсов, если измеряется в дайсах).
* Multiclass penalty is OFF, favored class racial entries can be disregarded.
+
* Любой мультпликатор на урон и его части не может превысить х2. Все оружия с базовыми мультипликаторами на крите больше х2 снижают мультипликатор до х2 и вместо этого дают персонажу Improved Critical с этим оружием.  
* Skilled Half-Elves [UA]: +1 skillpoints per level, +4 at first, as human.
 
* Drow: LA +1, SR equals 5+HD.  
 
  
== Base Classes ==
+
== Character Generation ==
* Barbarian: Gains Toughtness as bonus feat on 3rd level. Also see '''Feats''' section.
+
* Фиты получаются на каждом уровне. Если бонусным фитом получается уже имеющийся, то вместо него выбирается фит по обычным правилам. Не знаете что брать - берите импрувед тафнессы.  
* Cleric: Spontaneous cure/inflict casting is possible from high-level slots, using the same Xd8+lvl progression.
+
* Пенальти за мультикласс/выход из класса не существуют.
* Hexblade: list of bonus feats includes fighter feats along with default options.
+
* Все получают на 2 скиллоинта на уровень больше, 8 на первом.
* Marshal [MHB]: bonus feat Skillfocus (Diplomacy) is granted on second lvl, not first.
+
* Никакой бонус от характеристики во что-либо полученный от класса/расы/темплейта/эффекта не может превысить классовый уровень/расовый хитдайс/расовый хитдайс/ уровень эффекта.
* Sorcerer: gains 4 skillpts per level and Eschew Materials as bonus feat at 1st level.
+
* Все реквайременты могут быть пересмотрены в пользу персонажа по согласованию с ДМом. Любое флафф-описание класса/престиж класса может быть творчески переработано.
* Soulknife [XPH]: Change BAB to full (as fighter), add more mindblade enchanments (up to DM).
+
* Любые LA подлежат пересмотру.
* Swashbuckler [CW]: since everyone got a Weapon Finesse for free (see '''Feats'''), Swashbuckler gains a fighter bonus feat at 1st level.
+
* Сплетбуковые кастеры с своими спеллистами обсуждают спеллисты с ДМом.
* Swordsage [ToB]: gains Adaptive Style as bonus feat at 1st level.
+
* PB 32, max health, WBL, шмотки не дороже WBL/4.
* Wizard Variant, Conjurer [PHB2]: Abrupt Jaunt is a swift action, not an immediate.
 
* Wizard Variant, Abjurer [PHB2]: Urgent Shield grant deflection bonus to AC, not shield.
 
  
== Prestige Classes ==
+
* Игрока, протащившего брокен больший чем у сопартийца, пиздят ссаными тряпками и посылают генериться заново.
* Eldritch Knight: Entry required spell level requirement lowered to 2. Gains fighter bonus feat every even level, stacks with fighter levels for requirements.
 
* Assassin [DMG]: 6 skillpts per level.
 
* Deepstone Sentinel [ToB]: Change BAB to full (as fighter).
 
* Dungeon Delver [CV]: Remove from prereqs Alertness, Blind-Fight, craft (stonemasonry). Add to prereqs 10 ranks in spot & listen.
 
* Invisible Blade [CW]: Remove from prereqs Far Shot, PBS. Add to prereqs BAB +5.
 
* Ruby Knight Vindicator [ToB]: Divine Impetus can give only one additional swift action in a round.
 
  
== Skills ==
+
== Classes && PrCs ==
* Tumble usable only in no armor or in light armor, and with no more than light load.
+
* Отсутствуют престиж-классы прогрессирующие одновременно два(и больше) из следующего списка арканный кастинг/дивайн кастинг/псионика/vestige binding/shadow magic/truenaming/incarnum/invocations
* Collector of Stories works only for knowledge skill in which you posses at least 5 ranks
+
* Архивист выбирает '''один''' дивайн класс из котого берёт себе спеллы. Даже если в этом классе всего 4 круга кастовала.
  
 
== Feats ==
 
== Feats ==
 
* Alertness and similar feats grant +4 bonus if character has 13 or more ranks in skill in question.
 
* Alertness and similar feats grant +4 bonus if character has 13 or more ranks in skill in question.
* Arcane Thesis grants only +2 CL to selected spell.
 
* Armor Specialization [PHB2] transfers armor AC to touch AC, instead of normal bonus.
 
 
* Combat Casting grants +6 bonus on most cast-related checks.
 
* Combat Casting grants +6 bonus on most cast-related checks.
* Deadly Aim[NEW]: Req: Dex 13. Benefit: as Power Attack, but works only for ranged weapons(treating them as one handed weapons).
 
 
* Knowledge Devotion: to determine bonus replace d20 in knowledge roll by static 10
 
* Knowledge Devotion: to determine bonus replace d20 in knowledge roll by static 10
* Leadership is BANNED.
+
* Leadership is BANNED in any form.
* Leap Attack benefits only first attack in pounce.
 
 
* Persist Spell is BANNED.
 
* Persist Spell is BANNED.
* Practiced Initiator [NEW]. Req: Martial Lore 4 ranks. Benefit: add +4 to Initiator Level of one of your martial classes, not exceeding HD.
 
* Primary Contact [City]: doesn't grant skill rank benefit in exceeding of normal HD+3 cap.
 
 
* Skillfocus grants +6 bonus if character has 13 or more ranks in skill in question.
 
* Skillfocus grants +6 bonus if character has 13 or more ranks in skill in question.
* Spell Focus(+Greater): Double DC bonus.
+
* Toughness: You gain +3 hit points. For  every Hit Die  you possess beyond 3, you gain an additional +1 hit point. If you have more than 3 Hit Dice, you gain +1 hit points whenever you gain a Hit Die (such as when you gain a level).
* Supreme Cleave [NEW]. Req: BAB +8, Great Cleave, Cleave, PA, Str 13. Benefit: as Frenzied Berserker class feature.
 
* Toughtness: You gain +3 hit points. For  every Hit Die  you possess beyond 3, you gain an additional +1 hit point. If you have more than 3 Hit Dice, you gain +1 hit points whenever you gain a Hit Die (such as when you gain a level).
 
 
* Weapon Finesse is a free bonus feat for everyone who needs it. Armor Check penalty applies to dex bonus to attack.
 
* Weapon Finesse is a free bonus feat for everyone who needs it. Armor Check penalty applies to dex bonus to attack.
  
== Spells & Powers ==
+
== Spells & Powers & Abilities & Combat ==
* Alter Self, Polymorph, Shapechange - too much hassle in trying to balance this crap, so BANNED for the sake of simplicity.
 
 
* Blasphemy, Holy Word, Word of Chaos, Dictum: all conditions are "will negates".
 
* Blasphemy, Holy Word, Word of Chaos, Dictum: all conditions are "will negates".
* Celerity and Greater Celerity [PHB2] is BANNED. Lesser Celerity: casting time is 1 swift action, doesn't daze.
 
* Divine Insight [SpC] is BANNED.
 
 
* Freedom of Movement: instead of autosuccess grants +40 on checks. Range changed to personal.
 
* Freedom of Movement: instead of autosuccess grants +40 on checks. Range changed to personal.
* Knock: does not autounlock, grants +2/CL (up to 20) on next Open Lock check. Fades after 1 min/CL if not used.
 
* Overland Flight: grants poor maneuverability.
 
* Psychic Reformation is BANNED.
 
  
== Items ==
+
* Conjuration и Transmutation школы не существуют. Вообще. (healing) subschool полностью перемещена в Evocation.
* Spell Storing [DMG] weapon special ability activation gotta be declared before attack. Spell is wasted on miss, or if not used in 24 hours.
+
* NPC/Монстры с абилками дублирующими эффекты заклинаний с Conjuration и Transmutation могут продолжать использовать их. PC, взявший расой монстра с такими абилками не имеет достума к ним.
* Crown of White Raven [ToB] is BANNED along with its' counterparts.
+
* Сеттинг-специфичные особенности дающие доступ к эффектам Conjuration и Transmutation школ(дрегонмарки и т.п.) могут всё-ещё работать.
 +
 
 +
* Любые абилки дающие [Su] или [Ex](кроме атак указанных в special attacks) существа по выбору не дают их.
 +
* Мета фиты/эффекты ограничены двумя за раз.
 +
 
 +
== Sources ==
 +
* Allowed: весь WotC 3.5, updated WotC 3.0
 +
* Disallowed: что-то кроме, ToB, WoL, UA(кроме поюзов экшен поинтов), FC I, FC 2, EE, BoED.

Latest revision as of 20:01, 30 May 2011


Дисклеймер

Основная идея - не пытаться общенёрфать кастеров, а резко ограничить их универсальность(увы, и дохуябеспездымногометамагии тоже). -2 самые сильные школы. Хороших спеллов осталось навалом, но спецу придётся отказаться от 2/6 школ, а фокусед спец выбросит половину, превратив себя в OTP. Файрболлы - хорошо, Эмпавернутые файрболлы - охуенно. Эмпавернутые Ричевые Комбасты с третьелевельного слота - д8/левел с атакой и трёмя потраченными фитами, файрбол - д6/левел с сейвом. SoD на хайлевеле осталось много, но любой желающий может набрать хоть фитов на +2 к сейвам, хоть чего душа пожелает.

Всякие двеомеркиперы, тейнед сколары и прочее упомянуто одной фразой.

Да, я прекрасно понимаю что поломать можно всё. Суть не в фейлпруф хомерулах, а в хомерулах по которым можно сгенериться некастером в партию к парочке кастеров на ECL 10+ и не чувствовать себя инвалидом абсолютно в любой области, прекрасно понимая что вот в своей области ты лучше чем они.

Game Mechanics

  • Action Points - +1d6 на любой бросок д20, дополнительные возможности соответсвенно UA, 3/сессия.
  • Ретрейнинг и ребилдинг забанен в любом виде.
  • Precision Damage работает имунных к критам в половину от своего обычного количества(половина дайсов, если измеряется в дайсах).
  • Любой мультпликатор на урон и его части не может превысить х2. Все оружия с базовыми мультипликаторами на крите больше х2 снижают мультипликатор до х2 и вместо этого дают персонажу Improved Critical с этим оружием.

Character Generation

  • Фиты получаются на каждом уровне. Если бонусным фитом получается уже имеющийся, то вместо него выбирается фит по обычным правилам. Не знаете что брать - берите импрувед тафнессы.
  • Пенальти за мультикласс/выход из класса не существуют.
  • Все получают на 2 скиллоинта на уровень больше, 8 на первом.
  • Никакой бонус от характеристики во что-либо полученный от класса/расы/темплейта/эффекта не может превысить классовый уровень/расовый хитдайс/расовый хитдайс/ уровень эффекта.
  • Все реквайременты могут быть пересмотрены в пользу персонажа по согласованию с ДМом. Любое флафф-описание класса/престиж класса может быть творчески переработано.
  • Любые LA подлежат пересмотру.
  • Сплетбуковые кастеры с своими спеллистами обсуждают спеллисты с ДМом.
  • PB 32, max health, WBL, шмотки не дороже WBL/4.
  • Игрока, протащившего брокен больший чем у сопартийца, пиздят ссаными тряпками и посылают генериться заново.

Classes && PrCs

  • Отсутствуют престиж-классы прогрессирующие одновременно два(и больше) из следующего списка арканный кастинг/дивайн кастинг/псионика/vestige binding/shadow magic/truenaming/incarnum/invocations
  • Архивист выбирает один дивайн класс из котого берёт себе спеллы. Даже если в этом классе всего 4 круга кастовала.

Feats

  • Alertness and similar feats grant +4 bonus if character has 13 or more ranks in skill in question.
  • Combat Casting grants +6 bonus on most cast-related checks.
  • Knowledge Devotion: to determine bonus replace d20 in knowledge roll by static 10
  • Leadership is BANNED in any form.
  • Persist Spell is BANNED.
  • Skillfocus grants +6 bonus if character has 13 or more ranks in skill in question.
  • Toughness: You gain +3 hit points. For every Hit Die you possess beyond 3, you gain an additional +1 hit point. If you have more than 3 Hit Dice, you gain +1 hit points whenever you gain a Hit Die (such as when you gain a level).
  • Weapon Finesse is a free bonus feat for everyone who needs it. Armor Check penalty applies to dex bonus to attack.

Spells & Powers & Abilities & Combat

  • Blasphemy, Holy Word, Word of Chaos, Dictum: all conditions are "will negates".
  • Freedom of Movement: instead of autosuccess grants +40 on checks. Range changed to personal.
  • Conjuration и Transmutation школы не существуют. Вообще. (healing) subschool полностью перемещена в Evocation.
  • NPC/Монстры с абилками дублирующими эффекты заклинаний с Conjuration и Transmutation могут продолжать использовать их. PC, взявший расой монстра с такими абилками не имеет достума к ним.
  • Сеттинг-специфичные особенности дающие доступ к эффектам Conjuration и Transmutation школ(дрегонмарки и т.п.) могут всё-ещё работать.
  • Любые абилки дающие [Su] или [Ex](кроме атак указанных в special attacks) существа по выбору не дают их.
  • Мета фиты/эффекты ограничены двумя за раз.

Sources

  • Allowed: весь WotC 3.5, updated WotC 3.0
  • Disallowed: что-то кроме, ToB, WoL, UA(кроме поюзов экшен поинтов), FC I, FC 2, EE, BoED.