Brown

From Game Logs
Revision as of 23:55, 18 February 2018 by Ashein (talk | contribs) (remove grimoire manual loader hint)
Jump to: navigation, search


Чаршит

Nick: Brown

Full name: Brun Kadinger

Race/Class: Female Halfling(Lightfoot) Cleric(Knowledge) 5

Background: Sage


Концепт

Мелкое бледнокожее кареглазое существо, которому не повезло уродиться не эльфом.

Уроженка неинтересной и мало вспоминаемой в материковой Короне провинции, аннексированной полвека назад по ресурсным соображениям. Семья владела шахтами и при аннексии осталась с головами на шее. Доступ оной к ресурсам и сотрудничество с Государственными людьми позволил интегрироваться в новую структуру не на уровне деревенских дурачков. Он же позволил пробить пропуск и обучение дочки на материке, где к "случайным мутациям" в целом (и карликовым женщинам в частности) относятся заметно толерантней, чем в замшелой провинции, далекой от стандартов научно-религиозного образования.

Десятилетнюю храмовую пост-образовательную повинность отработала полностью, лицензирована на проведение оперативных религиозно-научных мероприятий и миссионерской деятельности.

Местами ебанутая от непрерывных попыток познать общую концепцию The Weave, мультиверса и того, как этот мир вообще может работать в такой мешанине.


Attributes

Attribute Total score Adjustments
STR 8
DEX 12 +2 Pointbuy, +2 Racial
CON 10 +2 Pointbuy
INT 14 +6 Pointbuy
WIS 16 +6 Pointbuy, +2 (on ECL4)
CHA 16 +7 Pointbuy, +1 Racial


Stats

Stat Value Notes
Hit Die d8
Max HP 28 8+3x(5+0)
Action Points 7 5 + half ECL
Speed, ft 25
Initiative +1
Proficiency bonus +3


Proficiencies

Armor: Light, Medium, Shield
Weapons: Simple
Tools: ---
Languages:
  Common, "Kehdingish" (parent province local, treat as racial),
  "Latin" + one of the written eldritch variety (2 slots from Sage background)
  Stonebridge Drow + dialect of the Grey ones (~broken) (+2 slots from Divine Domain)

Saving throws: WIS, CHA
Skills:
  Arcana(INT)     (Sage)
  History(INT)    (Sage)
  Nature(INT)     (Divine domain, x2 bonus)
  Religion(INT)   (Divine domain, x2 bonus)
  Insight(WIS)    (Cleric)
  Persuasion(CHA) (Cleric)


Abilities

- Researcher (Sage background, track location of lacking knowledge)
- Lucky (Halfling racial, reroll a failed dice)
- Brave (Halfling racial)
- Nimble (Move through space occupied by a +1-size creature)
- Hide behind larger creature (Halfling racial)


Spells

Max prepared:                 8 (5 ECL + 3 WIS bonus)
Spell attack:                +6 (+3 WIS mod, +3 prof)
Spell DC:                    14 (8 base, +3 WIS mod, +3 prof)
Concentration DC:            10 (or max inc. damage/2, no CON bonus)
Slots:              4x0 4x1 3x2 2x3


  • Cantrips (4)
    • Sacred Flame
    • Guidance
    • Light
    • Mending
  • Prepared spells (7)
    • Level 1
      • Cure Wounds
      • Healing Word
      • Guiding Bolt
    • Level 2
      • Prayer of Healing
      • Spiritual Weapon
    • Level 3
      • Water Walk
      • Spirit Guardians
      • Revivify


Additional stuff

CHANNEL DIVINITY (1 per Long rest):
- Turn Undead (Undead in 30ft take Wisdom save check, flee or be destroyed (CR < 0.5) on failure. 
- Knowledge of the Ages (10m of proficiency in a skill or tool)

DIVINE DOMAIN: Knowledge
- Command (lvl1)
- Identify (lvl1, ritual)
- Augury (lvl2, ritual, 25gp per use)
- Suggestion (lvl2)
- Speak with Dead (lvl3)
- Nondetection (lvl3)

Equipment

Base wealth: 22 gp (5d4+10 from class) + up to 500 in bonds.

Revised for the end of S02E07; for monetary values see purses.

Max lift 120.

Qty Item Item stats Cost, GP Weight, lb
Worn
1 Traveller's clothes 2 4
1 Chain shirt 13+1 AC 50 20
1 Component pouch 25 2
1     Pearl (Identify) 100 0
1     Augury sticks 25 0
3 Waywheel holy symbols, different domains 5 1
1 'Gone native' necklace ? 1
2     Bead of Cure Wounds / Lesser Restoration ? 0
2     Bead of Branding Smite ? 0
1     Bead of Bless ? 0
*     Assortment of Displacer Beast teeth ? 0
1 Wand of the War Mage +1 sp att, ignore halfcover ? 1
1 Pouch 0.5 1
    Pocket change (19.9 gp)
Carrying
1 Crossbow, light 1d8 pi 25 5
1 Quiver 1 0
1     Bolts (20) 1 1.5
1 Backpack 2 5
2     Dagger 1d4 pierce 2 1
1     Rusted dagger of acid 1d4+1 base acid ? 1
1     Whetstone, drow (x5 cost) 0.05 1
1     Ink pen 0.02 0
1     Ink 1oz 10 0
1     Sealing wax 0.5 0
29     Paper sheet 0.2 0
2     Books: 25 5
1         Clerical, standard issue (usable as focus)
1         Leather-bound, blank
1     Lantern, hooded 5 2
1     Oil flask 0.1 1
1     Perfume (vial) 5 0
1     Soap 0.02 0
1     Blanket 0.5 3
1     Mirror, steel 5 0.5
1     Fine clothes 15 6
2     Set of playing cards, decorated (x2 cost) 1 0
1     Bedroll 1 7
3     Case, crossbow bolts 1 1
3         Bolts (17) 1 1.5
1     Mess kit 0.2 1
1     Waterskin (full) 0.2 5
1     Tinderbox 0.5 1
1     Healer's kit 5 3
1     Trinket: an orb of water w/clockwork goldfish 0 5
1     Pouch 0.5 1
        Hard-earned cash (current debt 1312.54)