Brown

From Game Logs
Revision as of 12:53, 8 July 2016 by HarleyQueen (talk | contribs) (Created page with "Category:A Game Of Drowning Category:Characters == Концепт == Мелкое бледнокожее кареглазое существо, которому не п...")
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to: navigation, search


Концепт

Мелкое бледнокожее кареглазое существо, которому не повезло уродиться не эльфом.

Уроженка неинтересной и мало вспоминаемой в материковой Короне провинции, аннексированной полвека назад по ресурсным соображениям. Семья владела шахтами и при аннексии осталась с головами на шее. Доступ оной к ресурсам и сотрудничество с Государственными людьми позволил интегрироваться в новую структуру не на уровне деревенских дурачков. Он же позволил пробить пропуск и обучение дочки на материке, где к "случайным мутациям" в целом (и карликовым женщинам в частности) относятся заметно толерантней, чем в замшелой провинции, далекой от стандартов научно-религиозного образования.

Десятилетнюю храмовую пост-образовательную повинность отработала полностью, лицензирована на проведение оперативных религиозно-научных мероприятий и миссионерской деятельности.

Местами ебанутая от непрерывных попыток познать общую концепцию The Weave, мультиверса и того, как этот мир вообще может работать в такой мешанине.


Чаршит

Brown
Brun Kadinger
Female Halfling(Lightfoot) Cleric(Knowledge) 3
Background: Sage

------------------------------------------------------------------------
Attributes:

STR:  8
DEX: 12 (+2 Pointbuy, +2 Racial)
CON: 10 (+2 Pointbuy)
INT: 14 (+6 Pointbuy)
WIS: 14 (+6 Pointbuy)
CHA: 16 (+7 Pointbuy, +1 Subrace)

------------------------------------------------------------------------
Stats:

HD:     d8
HP:     18 (8 + 2x(5+0))
AC:     14
A(H)P:   6 (5 + 1/2 ECL)
Speed:  25
Init:   +1
Prof:   +2

------------------------------------------------------------------------
Proficiencies:

Armor: Light, Medium, Shield
Weapons: Simple
Tools: ---
Languages:
  Common, "Kehdingish" (parent province local, treat as racial),
  "Latin" + one of the written eldritch variety (2 slots from Sage background)
  Stonebridge Drow + any 'Topka dialect (+2 slots from Divine Domain)

Saving throws: WIS, CHA
Skills:
  Arcana(INT)     (Sage)
  History(INT)    (Sage)
  Nature(INT)     (Divine domain, x2 bonus)
  Religion(INT)   (Divine domain, x2 bonus)
  Insight(WIS)    (Cleric)
  Persuasion(CHA) (Cleric)


------------------------------------------------------------------------
Abilities:

- Researcher (Sage background, track location of lacking knowledge)
- Lucky (Halfling racial, reroll a failed dice)
- Brave (Halfling racial)
- Nimble (Move through space occupied by a +1-size creature)
- Cover behind larger creature (Halfling racial)

------------------------------------------------------------------------
Spells:

Max prepared:                 5 (3 ECL + 2 WIS bonus)
Spell attack:                +4 (+2 WIS mod, +2 prof)
Spell DC:                    12 (8 base, +2 WIS mod, +2 prof)
Concentration DC:            10 (or max inc. damage/2, no CON bonus)
Slots:              3x0 4x1 2x2

Cantrips:
- Guidance (VS, touch, conc., 1m, one-off 1d4 bonus to ability check)
- Sacred Flame (VS, target, 60ft, 1d8 radiant, DEX save)
- Mending

Prepared spells:

  LVL 1:
  - Cure Wounds (1d8+mod (2d8 on lvl2))
  - Healing Word (60ft 1d4+mod, 2d4 on lvl2)

  LVL 2:
  - Lesser Restoration (VS, touch, ends one disease/condition)
  - Prayer of Healing (2d8+mod on 6 targets, 30ft)
  - Gentle Repose

CHANNEL DIVINITY (1 per Long rest):
- Turn Undead
- Knowledge of the Ages (10m of proficiency in a skill or tool)

DIVINE DOMAIN: Knowledge
- Command (lvl1)
- Identify (lvl1, ritual)
- Augury (lvl2, ritual, 25gp per use)
- Suggestion (lvl2)

------------------------------------------------------------------------
Equipment:

Base wealth: 522 gp (22 (5d4+10) + 500 of initial loan / bootstrap)

Qty   Item                                 Attr Price Weight

      Worn
 1    Traveller's clothes                             2    4
 1    Chain shirt                        13+1 AC     50   20
 1    Component pouch                                25    2
 1      Pearl (Identify)                            100    0
 3      Augury sticks                                25    0
 1    Holy symbol: waywheel                           5    1
 1    Signet ring                                     5    0
 1    Pouch                                         0.5    1
      Pocket change

      Carrying
 1    Crossbow, light 1d8 pierce                     25    5

 1    Quiver                                          1    0
 1      Bolts (20)                                    1  1.5

 1    Backpack                                        2    5
 2      Dagger                         1d4 pierce     2    1
 1      Ink pen                                    0.02    0
 1      Ink 1oz                                      10    0
 1      Sealing wax                                 0.5    0
30      Paper sheet                                 0.2    0
 2      Books:                                       25    5
 1        Clerical, standard issue (usable as focus)
 1        Leather-bound, blank
 1      Lantern, hooded                               5    2
 1      Oil flask                                   0.1    1
 1      Perfume (vial)                                5    0
 1      Soap                                       0.02    0
 1      Blanket                                     0.5    3
 1      Mirror, steel                                 5  0.5
 1      Fine clothes                                 15    6
 2      Set of playing cards, decorated (x2 cost)     1    0
 1      Bedroll                                       1    7
 1      Rope (hempen, 50ft)                           1   10
 3      Case, crossbow bolts                          1    1
 3         Bolts (20)                                 1  1.5
 1      Mess kit                                    0.2    1
 1      Waterskin (full)                            0.2    5
 1      Tinderbox                                   0.5    1
 1      Fishing tackle                                1    4
 5      Rations                                     0.5    2
 1      Healer's kit                                  5    3
 1      Trinket: an orb of water w/clockwork goldfish 0    5
 1      Pouch                                       0.5    1
          Hard-earned cash

Total weight: 118.5 (out of 120 (15*8) lbs limit)
Total cost: 362.54

In purses: 137.46