Дика

From Game Logs
Revision as of 16:41, 2 May 2020 by Petrovna (talk | contribs) (Personal)
Jump to: navigation, search
"Дика"
Эвридика Лукреция Процесса
GenderFemale
OriginHive World
BackgroundHive world student
ArchetypeRebel student
SpeciesHuman
Tier/Rank1/1
Keywords
  • Scum
  • Adeptus Mechanicus
Languages
  • Low Gothic
  • cant Mechanicus
XP Total/Used100 / 100


Species AbilityNone
Archetype AbilityConversational Cogitator: Tech (Int) Skill instead of Cunning, Deception, Insight, or Persuasion Skill Test once per regroup/respite
Archetype Objectives
  1. Commune with a Machine Spirit.
  2. Explain how a common object has an alternative use — probably as a weapon.
  3. Decry the violence and villainy of authority.
  4. Examine an interesting piece of technology, determining a flaw or potential improvement.
  5. Give praise to the Omnissiah for some small miracle
  6. Contemplate on the injustice of workers' life
Background: Fallen+1 Resolve (не считаем)
Accomplishment: Pit Champion+1 Max Wounds (не считаем)
Goal: Prove her parents wrong and herself grown-up+1 Determination

General

Attributes

Attribute
Strength 1
Toughness 2
Agility 3
Intellect 3
Willpower 2
Fellowship 1
Initiative 3


Social traits
Influence 0 = 1 - 1
Wealth 1 = 1
Combat traits
Defense 2 = 3 - 1
Resilience 3 = 2 + 1
Determination 3 = 2 + 1
Speed 6 = 6
Shock 3 = 2 + 1
Wounds 4 = 2 + 1 + 1


Mental traits
Conviction 2 = 2
Corruption 0
Passive awareness 3 = 5/2
Resolve 2 = 2 - 1 + 1

Skills and Talents

*** TALENTS ***
Deductive
As a Simple Action, you may use this Talent to make an Intellect-based Skill Test to recall or notice something about a target. The target can be anything, from a mag-locked door with a cantankerous machine spirit to an inscrutable Planetary Governor. If you pass the Test, the GM may give you information based on the Skill you used to make the Test. You also gain +Rank bonus dice to any Test made against that target that utilises this information, and may give this bonus to an ally, if you communicate what you have learned.

*** SKILLS (XP cost 42) ***
Name            Attribute       value  attribute pool

Ballistic Skill Agility            1     3        4
Pilot           Agility                  3        3
Stealth         Agility                  3        3
Cunning         Fellowship               1        1
Deception       Fellowship               1        1
Insight         Fellowship               1        1
Leadership      Fellowship               1        1
Persuasion      Fellowship               1        1
Weapon Skill    Initiative         3     3        6
Awareness       Intellect          2     3        5
Investigation   Intellect                3        3
Medicae         Intellect                3        3
Scholar         Intellect          1     3        4
Tech            Intellect          4     3        7
Athletics       Strength                 1        1
Intimidation    Willpower                2        2
Psychic Mastery Willpower                2        2
Survival        Willpower                2        2

Inventory

  • Monoknife 3 pt
  • knife (branded, gang gear)
  • clothing (gang colors) 1 pt
  • civil clothing 1 pt
  • Combi-Tool 3 pt
  • Sacred machine Oil 3 pt
  • respirator 2 pt
  • Data-slate 2 pt

Personal

Age: 16, Weight: 45, Height: 160, Eyes: Icy Blue, Hair: Auburn, Feature: Augmetic hand (right)

Отец Эвридики Лукреции, Лексмеханик Сторно Процессус характер имел строгий и занудный, зато работу сытую, непыльную и (относительно) немокрую - начальником центрального репозитория данных на одной из нефтеперерабатывающих станций Айдона. Вместе со своими детьми, племянниками, сервиторами, секретарями и практикантами он занимал два уровня апартаментов в приличной башне, раз в год вывозил детей в море покататься, обеспечивал хорошей одеждой, доступом в библиотеки и приличное общество. Одним из его немногих недостатков была искренняя убежденность в том, что всего надо добиваться своим трудом, поэтому детей своих и прихлебателей халявной аугметикой он не баловал и с малых лет отправлял в обучение, рано отстраняя их от матери и домашних учителей. Эвридика отучилась несколько лет в Имперском Колледже Двенадцати Коллегий, слывя отличницей, но скрипя зубами от повышенных требований к себе со стороны родителей. Когда дело дошло до практики, ей пришлось открыть для себя тяжелые условия на станциях и нижних уровнях хайва, где трудились рабочие и младшие инженеры, пообщаться с ними, даже подружиться (по недосмотру педагогов). Тут-то подростковый бунт против родителей и обрёл идейную форму. Дика твёрдо решила, что отец её - лицемер и угнетатель, а "добивание своим трудом" - это сказочка, ведь добивается-то он всего эксплуатацией труда сервиторов и рабочих. С этим надо поскорее бороться, а для этого надо стать сильной и независимой. Новые друзья на нефтестанции помогли добрым словом и делом раздобыть себе second identity, собрать пожитки (и немножко книг), замести следы и найти временное пристанище там, где не должны достать предки, да посоветовали держаться подальше от банды Электропсов. Влиться в ряды "Сфинксов" было не так уж трудно, да и постоять за себя Дика умела - не зря была чемпионкой своего курса по борьбе барицу. Уже полгода она работает на Сфинксов, выжидая момент, когда ее перестанут искать и можно будет становиться совсем самостоятельной.