Difference between revisions of "Stabsalot"
From Game Logs
HarleyQueen (talk | contribs) m |
HarleyQueen (talk | contribs) m |
||
| (4 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
| Line 1: | Line 1: | ||
| − | Суть фокуса: запихивание в билд фронтлоаднутого глумсталкера и монка позволяет обойти чистого файтера по количеству атак в первом раунде. Допихивание асасина позволяет с большой вероятностью сделать первый раунд последним. Теневое монкование позволяет безнаказанно свалить если так не произошло. Пачка скиллов и идиотское количество тулпроф в качестве бонуса для трурлевости. | + | Суть фокуса: запихивание в билд фронтлоаднутого глумсталкера и монка позволяет обойти чистого файтера по количеству атак в первом раунде. Допихивание асасина позволяет с большой вероятностью сделать первый раунд последним. Теневое монкование позволяет безнаказанно свалить если так не произошло. Пачка скиллов и идиотское количество тулпроф в качестве бонуса для трурлевости. Все фишечки и половина кастовалова отрастают обратно на шортресте. |
<pre> | <pre> | ||
| Line 11: | Line 11: | ||
| − | Str 08 = 08( | + | Str 08 = 08(-1) |
Dex 15 +2[Elf] +1[Feat] +2[ASI] = 20(+5) | Dex 15 +2[Elf] +1[Feat] +2[ASI] = 20(+5) | ||
Con 10 = 10(+0) | Con 10 = 10(+0) | ||
| Line 55: | Line 55: | ||
*Unarmored Defense | *Unarmored Defense | ||
| − | *Martial Arts(1d6; | + | *Martial Arts(1d6; 8 Ki points) |
*Deflect Missiles | *Deflect Missiles | ||
*Slow Fall | *Slow Fall | ||
| Line 62: | Line 62: | ||
*Ki-Empowered Strikes | *Ki-Empowered Strikes | ||
*Shadow Step | *Shadow Step | ||
| + | *Evasion | ||
| + | *Stillness Of Mind | ||
*Fighting Style(Archery) | *Fighting Style(Archery) | ||
| Line 85: | Line 87: | ||
Result: | Result: | ||
*two melee weapon attacks from Extra Attack | *two melee weapon attacks from Extra Attack | ||
| − | *two melee weapon | + | *two melee weapon attacks from Dread Ambusher(for each Attack action) |
*two unarmed strikes from Flurry of Blows | *two unarmed strikes from Flurry of Blows | ||
*two melee weapon attacks from Action Surge | *two melee weapon attacks from Action Surge | ||
| − | *up to | + | *up to 6 attacks can be a Stunning Strike |
| − | + | *all attacks are with advantage | |
| − | *all attacks are | ||
*all attacks are critical hits | *all attacks are critical hits | ||
*one melee weapon attack is a Sneak Attack | *one melee weapon attack is a Sneak Attack | ||
Latest revision as of 07:09, 31 January 2018
Суть фокуса: запихивание в билд фронтлоаднутого глумсталкера и монка позволяет обойти чистого файтера по количеству атак в первом раунде. Допихивание асасина позволяет с большой вероятностью сделать первый раунд последним. Теневое монкование позволяет безнаказанно свалить если так не произошло. Пачка скиллов и идиотское количество тулпроф в качестве бонуса для трурлевости. Все фишечки и половина кастовалова отрастают обратно на шортресте.
Race: Wood Elf
Class: Rogue(Assassin) 3/Ranger 3(Gloom Stalker)
Rogue(Assassin) 3/Ranger 3(Gloom Stalker)/Monk(Shadow) 6/Fighter(Battlemaster) 3
Rogue(Assassin) 4/Ranger 4(Gloom Stalker)/Monk(Shadow) 8/Fighter(Battlemaster) 4
Background: Charlatan
Speaks: Common, Elven, Thieves Cant, one other
Str 08 = 08(-1)
Dex 15 +2[Elf] +1[Feat] +2[ASI] = 20(+5)
Con 10 = 10(+0)
Int 14 = 14(+2)
Wis 13 +1[Elf] +6[ASI] = 20(+5)
Cha 12 = 12(+1)
Stats
Hit Die: 8+2d8+3d10+6d8+3d10
Max HP: 100
Speed: 50 ft (+10 ft. first round of combat)
Initiative: +10 = Dex+Wis
Proficiency: +6
Armor Class: 20(10+Dex+Wis)
Passive Perception: 21
Saves: Dex, Int
Skills: Deception(Back), Sleight of Hand(Back), Perception(Elf), Insight(Ranger), Acrobatics, Stealth, Investigation, Persuasion
Proficiencies:
Armor: Light armor, medium armor, shields
Weapons: Simple weapons, martial weapons
Tools: Thieves kit, Disguise kit, Forgery kit, Poisoner's kit, two other
Feats:
Rogue 4 - Elven Accuracy
Ranger 4 - Dex +2
Monk 4 - Wis +2 or Wis +1 & Con +1
Monk 8 - Wis +2 or Resilient(Con)
Fighter 4 - Wis +2 or Resilient(Wis)
Features
*Expertise(Stealth, Perception)
*Sneak Attack(2d6)
*Cunning Action
*Assassination
*Favored Enemy(whatever)
*Natural Explorer
*Fighting Style(Dueling)
*Primeval Awareness
*Dread Ambusher
*Umbral Sight
*Unarmored Defense
*Martial Arts(1d6; 8 Ki points)
*Deflect Missiles
*Slow Fall
*Extra Attack(1)
*Stunning Strike(DC 19)
*Ki-Empowered Strikes
*Shadow Step
*Evasion
*Stillness Of Mind
*Fighting Style(Archery)
*Second Wind(1d10+3)
*Action Surge
*Combat Superiority(4#1d8; DC 19; Menacing(Wis), Trip(Str), Riposte(AC))
*Keen Senses
*Mask of the Wild
Spells (DC 19, Spell attack +11)
Spells known: Absorb Elements, Hunter's Mark, Fog Cloud +Minor Illusion +Disguise Self
Spell slots: 1st Level(3)
2 Ki each: Darkness, Darkvision, Pass Without Trace, Silence
The Stabsalot Surprise:
Set-up:
Note: starts to work at 14 lvl(Rogue 3/Ranger3/Monk 5/Fighter 3), after that only to-hit gets better
Have a shortsword
Cast Hunter's Mark on target
Achieve surprise
Expend 2 Ki and 4 Superiority dice
Result:
*two melee weapon attacks from Extra Attack
*two melee weapon attacks from Dread Ambusher(for each Attack action)
*two unarmed strikes from Flurry of Blows
*two melee weapon attacks from Action Surge
*up to 6 attacks can be a Stunning Strike
*all attacks are with advantage
*all attacks are critical hits
*one melee weapon attack is a Sneak Attack
*four melee weapon attacks get Superiority Dice
1x 2d6(sword)+4d6(SA)+2d6(HM)+2d8(SupDie)+5(Dex)+2(Style)
2x 2d6(sword)+2d6(HM)+2d8(DA)+5(Dex)+2(Style)
3x 2d6(sword)+2d6(HM)+2d8(SupDie)+5(Dex)+2(Style)
2x 2d6(fist)+2d6(HM)+5(Dex)